. Сьогодні ми продовжимо заняття у «Школі правил». Пригадуєте заняття де ми навчалися правил поведінки у побуті, коли, ти сам вдома?
Проти сонечка – квітник, . Сьогодні я
знову запрошую Вас до «Школи правил», де ми ознайомимось із правилами поведінки
у довкіллі, у природі.
Йтиму полем, лісом, лугом –
Буду я природі другом.
І рослини, і тварини
Вкрай потрібні для людини.
·
А що таке природа?
Дидактична гра «Природа навколо нас».
·
Пропоную вашій увазі таблицю, що зображено у центрі?
Дерево – символ усієї природи, без якої не було б життя на землі.
Сьогодні ми будемо
говорити про правила поведінки у природі. Розглянемо перший блок де зображено
сонце, квіти, метелики.
Це чудово, коли сяє
сонце і надворі тепло, коли можна засмагати на сонечку! Сонечко тепле і лагідне,
але у спекотну літню днину – на сонці не можна довго перебувати, бо це
небезпечно! Може трапитися опік шкіри, або тепловий чи сонячний удар. Для цього
ми повинні дотримуватись певних простих правил:
·
гуляти тільки у панамці, кепочці, хусточці.
·
У спекотні дні – не перебувати на сонці довгий час.
Якщо ми запам’ятаємо ці правила відпочинок буде
приємним і безпечним.
·
Пропоную вашій увазі наступний блок, де зображено
різних комах: бджоли, оси, мурашки. Чим можуть бути небезпечні ці комахи?
У бджоли та оси –
яскраве жовто-чорне забарвлення, воно попереджає, що бджолу краще не чіпати. А
її жало – основна зброя для захисту. Бджола жалить дуже боляче.
Читання вірша «Хто Юрасика вкусив?"
Тут Юрась гуляти звик.
Зазира у квітку кожну:
– Чи тебе понюхать можна?
– Нюхай, нюхай, та гляди,
Щоб не трапилось біди!
Шелестить увесь квітник…
Раптом Юра наш у крик:
·
Ой, ой, ой! Біжить щосили, –
Мамо, квітка укусила!
Мама каже: – укусити?
Аж ніяк не можуть квіти.
·
Хто ж тоді, – Юрась питає, –
Укусив мене? Не знаю. –
Чи не можете, малята,
Ви Юрасеві сказати?
Наступний блок –
домашні тварини. Ці тварини є майже у кожного вдома. Кішка –
улюблена домашня тварина, улюблениця багатьох з нас. Вона пухнаста, гладенька,
лагідна до тих, хто її доглядає, але можна бути сердита і навіть агресивна до
незнайомих, або якщо з нею необережно поводитися. Ви повинні знати і розрізняти
поведінку кішки. Якщо вона не задоволена, то вона нервово махає хвостиком,
шипить, випускає кігті – це сигнал небезпеки, таку кішку краще не чіпати. Собака
– вірний друг людини. Але бувають випадки агресивної поведінки собак.
Запам’ятайте, діти, – ніколи не дражніть собак, уникайте
зустрічі з незнайомими собаками.
У собак гострі зуби і сильні лапи – вони можуть боляче вкусити. Це дуже небезпечно! Ці тварини наші друзі тільки при правильному поводженні з ними.
Розглянемо четвертий блок. Тут зображено ліс,гриби, ягоди. В першу чергу я хочу наголосити на те, що до лісу ми ходимо тільки з батьками, дорослими членами сім’ї. У лісі є чимало небезпечних рослин, ягід, а також грибів. Це рослини, які мають яскраві, привабливі плоди, яскраві гриби. Зацікавлення такими рослинами, може стати причиною важкого отруєння.
Переглядаємо картинки:
·
Не можна їсти невідомі ягоди, серед них можуть бути
отруйні: вовчі ягоди, вороняче око.
·
Не збирайте грибів, які ви не знаєте; серед них можуть
бути отруйні: мухомор, бліда поганка.
·
Не беріть до рук не знайомих рослин, квітів, не робіть
з них букетів, не плетіть вінків.
Отже, гуляючи в лісі, будьте обережні! Дивіться під ноги, щоб не наступити на комах, які жалять, не чіпайте мурашників, осиних гнізд – вони можуть бути агресивними і покусати.
Любі діти! Весна і літо – чудовий час для відпочинку в
природі.
Не забувайте про обережність, щоб не трапилось, бува, якихось прикрощів. А дотримання цих нескладних правил – зробить ваш відпочинок приємним.
За якими ознаками ви визначили що це
осінь? Я вважаю, що ця фея-чарівниця — Зима. Якщо ви не згодні зі мною,
то доведіть, що цю картину намалювала саме осінь, а не зима.
А тепер давайте разом з вами пограємо в гру; "Що буває восени?",вам потрібно назвати тільки осінні явища
-
Доброго дня, малята!
- Давайте пригадаємо з вами, яка зараз пора
року?
- А вам подобається осінь?
- Давайте придумаємо красиві
слова про осінь, яка вона?
(Золота, чарівна, різнобарвна, радісна, красива, багата, чудова,
яскрава, кольорова)
- Діти, погляньте , до нас
завітав осінній листочок.
- А давайте разом з вами, згадаємо
ознаки осені (стає холодніше,сонце менше
гріє, листя стає жовтим, в’януть квіти, засихає і жовтіє трава, дні стають коротші,
птахи відлітають в теплі краї, люди збирають урожай овочів і фруктів).
- Як гарно восени. Ми щоденно
спостерігали з вами за осінніми деревами, милувалися їх красою. Осінь фарбує
все, як справжній художник, в яскраві кольори. А які кольори можна побачити в
природі восени? (Червоний, жовтий,
оранжевий, коричневий)
- Осінь дуже гарна пора року і яскрава. Давайте
послухаємо вірш.
- Нині осінь нас чарує
Неповторна, чарівна.
Різні барви нам дарує
І дивує нас вона.
Виглядає так казково
Восени і парк і гай.
Розмаїттям кольоровим
Прикрашає осінь край.
- Розкажіть про прикмети осені.
- Назвіть осінні місяці.
- Що відбувається восени у природі, у житті звірів і птахів?
- Що роблять люди в садах і городах?
- Молодці, гарно працювали, до нових зустрічей!
А вода це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею в нас нема біди.
Є вода — ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля.
- Привіт, друзі! Сьогодні я хочу запросити Вас помандрувати в цікавий, неперевершений підводний світ.
-
Ви впізнали мене?
-
Так, я - Золота рибка.
-
А почнемо ми нашу мандрівку з
річки.
-
А хто живе у річці зараз ми дізнаємося.
-
Що цікавого ви дізналися про
річкових жителів?
-
Мої друзі рибки не тільки дуже
красиві, але ще й розумні.
- Пропоную переглянути цікаву казочку-мультфільм: «Казка про трьох рибок».
-
Сподобалася вам казочка?
-
Як звали трьох друзів-рибок?
-
Що трапилося з рибками?
-
Як Пін допоміг своїм друзям та
іншим рибкам?
-
Чому вчить ця казочка?
-
Наостанок хочу Вас попросити
зліпити золоту рибку, а потім свої роботи сфотографуйте та надішліть
вихователям.
- Ліс, природа - все красиво, але це для всіх не диво.
Звірі в лісі проживають, діток в гості вже чекають.
- Привіт малята!
-
Я - весела білочка Баффі.
-
Запрошую Вас на гостину, щоб познайомитися з
кожною лісовою родиною. Допоможе нам в
цьому, цікавий мультфільм: «Дітям про
диких тварин».
-
Всіх тваринок пригадали, діток їхніх теж
назвали. Але літо - не завжди. Всім нам треба харчуватись та їжею запасатись.
-
Як ми
це робимо, дізнаєтеся, переглянувши мультфільм: «Як тварини готуються до зими?».
- Все чудове в нас на диво: ліс, трава, річки, поля. Але в нас -тварин красивих є ще одна біда. Хутро маємо ми цінне, за яким полюють. Але є чарівна книга в якій нас малюють. Щоб не знали ми біди, вона охороняє нас завжди.
-
Що цікавого ви дізналися про Червону книгу?
-
Чому ця книга називається Червоною?
-
Які правила природи ви запам’ятали?
-
Що станеться на вашу думку, якщо зникнуть всі
дикі тварини та птахи?
-
Час
прощатися нам діти!
- До нових, цікавих зустрічей!
-
Привіт, малята!
-
Сьогодні поговоримо
про домашніх улюбленців, які живуть майже у кожного з Вас.
- Я теж домашня улюблениця-киця Мурка.
-
Давайте пригадаємо, хто такі
домашні тварини?
-
Для чого вони потрібні людям?
-
А допоможе нам в цьому
перегляд мультфільму: «Для чого потрібні свійські тварини. Що отримують люди
від них».
-
Як на вашу думку, яка ж
користь від свійських тварин?
- Яка різниця між домашніми та свійськими тваринами?
-
Щоб тваринку вдома мати, то за нею треба
доглядати: годувати, прибирати, на вулиці погуляти та правила догляду за нею
знати.
-
Вже втомилися малята, треба
ніжки розім’яти
-
Ви швиденько всі ставайте,
З моїми друзями-котами, руханку починайте.
-
Хочу дуже попросити, подаруночок мені
зробити. Мене кицю Ви зліпіть, сфотографуйте
і перешліть.
-
До побачення мої любі друзі!
-
Краса природи – справжнє диво
Все неповторне і живе
Де не поглянь, скрізь так красиво
По небу сонечко пливе
Дерева скрізь стоять ошатні
Їх листям – вітер шелестить
Жива природа – це наше щастя
Завжди ми будемо її любить!
- Привіт мої маленькі друзі!
-
Я – лісова Мавка. У мене є багато друзів, які
допомагають, захищають, годують всіх на нашій планеті .
-
Як
ви гадаєте, хто це може бути?
-
Підказку Вам дасть перегляд мультфільму:
«Дерева, кущі, трави».
- Чим відрізняються дерева від кущів?
-
Які
назви кущів ви можете назвати?
-
Дерева Ви запам’ятали, молодці малята та я ще я дуже хочу з вами з усіма пограти.
-
- Кожне
деревце має свої листочки, от ми зараз пограємо з вами в цікаву гру «З якого дерева листочок».
-
А
ви знаєте, що на світі існують шоколадні дерева?
-
Вам
цікаво де росте ця дивина?
-
Пропоную перегляд мультфільму «Де росте
шоколадне дерево?».
-
Діти,
так які друзі є в мене?
-
Яку
користь вони несуть всім живими на землі?
-
Що
станеться, якщо зникнуть всі дерева на землі?
- Час прощатись дітвора, до нових, цікавих зустрічей.
- Жара надворі - нема сили,
Від спеки навіть небо побіліло.
На сонечку і квіточка змарніла,
Лише водичка в спеку цю спасе,
Вона одна розраду принесе.
- Діти, до Вас завітала дівчинка Лола, вона запрошує Вас з собою до річки.
- Водичку треба берегти,
Бо без неї ми не зможем,
Довго жити на Землі.
Ну, а зараз разом з Вами,
Ми йдемо до річки,
Будемо гратись, пірнати,
Весело в пісочку грати.
Перш ніж в річку нам зайти,
Вивчимо правила безпеки на воді.
-
Кому потрібна вода?
-
Чи можна прожити без води?
-
Що станеться з усім живим на землі якщо зникне вся питна вода?
-
Пропоную переглянути мультфільм: "Корисні підказки. Вода".
-
Після річки треба відпочити, на згадку "літо" будемо ліпити.
- Роботи свої нам надсилайте та про безпеку пам’ятайте!
-
До нових зустрічей!
- Ми тиждень новий починаєм,
Двері в безпеку відчиняєм.
Про небезпечні явища усі
Багато цікавого дізнаєшся ти.
-
В небі блискавка іскрить,
Десь далеко грім гримить.
Стану я під деревце,
Що ти думаєш про це?
-
Вітер – добрий молодець,
Він як хлопчик – пустунець.
То лоскоче трави, квіти
Раптом - вмить стає
сердитим.
Він дерева всі ламає,
Ураганом пролітає.
Всі дахи скрізь позривав,
Смерчем по небу політав.
Щоб уникнути біди,
Переглянь мультфільм ти.
Немов велетень заснув.
І хропе, і стоне в
вус,
- Це напевно – землетрус?
А всередині гори - діра.
З гори йде димок,
Гул пролунав тут і там:
Прокидається вулкан.
-
Що цікавого Ви дізналися сьогодні?
-
Чи запам’ятали Ви правила поведінки під час стихійних
лих?
-
Що було б, якби не було таких природних явищ?
-
До побачення! До нових зустрічей!
-
Метелики просто чарівні —
Природи казкової діти.
Такі кольорові і дивні —
Літають, сідають на квіти…
Безшумно і легко порхають,
Самі, наче квіти чудові.
Довкілля усе прикрашають,
Мов створені лише з любові.
- Привіт, малята! Я метелик не простий, а казково-чарівний, прилетіла я на гостину, хочу вам про себе розказати та своїх друзів показати. Пропоную переглянути мультик-казку літаюча квітка.
- Про кого розповідається в казці?
- Що любила робити гусеничка-Ляля?
- Яка у неї була заповітна мрія?
- Чи здійснилася мрія?
- На кого перетворилася Ляля?
- Далі ми мандруєм, моїх друзів всіх вивчаєм, а потім їх називаєм.
- Молодці, мої малята, пропоную зі мною пограти, та склади почитати.
- Засиділися ми трішки, пропоную послухати пісеньку про мене.
- А на згадку про мене прошу мене намалювати, та портрети вихователям надіслати.
- До зустрічі! Гарних Вам вихідних!!!
- Літо – чарівна пора,
Природа влітку особлива:
Сонце, спека, дощі, злива.
В лісі рослини, ваблять очі
Білі плаття у берез.
Тихо листям щось шепочуть
Зачаровують до сліз.
Ми природу продовжуємо вивчати,
Бо хочемо про неї все – все знати!
-
Привіт! Як настрій?
-
Радий знову до Вас завітати.
-
Сьогодні, ми будемо вивчати рослин та все про них знати.
-
Добре знають усі, що рослини – це диво Землі. Пропоную переглянути
мультфільм «Рослини – диво Землі».
-
Що ж таке рослини?
-
Яку користь приносять рослини?
-
Що було б, якби рослини вміли розмовляти?
-
Всі рослини на землі мають вуха.
Чують всі, як про них ми розмовляєм,
Чого і як бажаєм.
Коли ми до них з любов’ю,
Вони несуть усім здоров’я.
-
А зараз, переглянемо мультфільм «Що де росте».
-
Чи потрібні рослини для людей? Чому?
-
Що потрібно для росту рослин?
-
Що може статися з рослинами, якщо зникне сонце?
-
Засиділися малята, треба ніжки розім’яти!
Наостанок всім малятам хочу диво показати:
Як рослини проростають,
Який секрет цікавий мають.
-
До побачення усім і дорослим і малим!
- Гарного дня та чудового настрою!
-
Наш дивний світ такий, як казка,
Он в небі хмаронька пливе,
Тож бережи його будь ласка,
Все в ньому гарне і живе.
Он квітка полум'ям палає,
Яскраве сонечко блищить.
Чарівна пташечка співає,
Все в диво світ прийшло, щоб жить.
-
Привіт друзі!
-
Я – лісовичок Кузя! Запрошую Вас у
казкову подорож до лісу.
-
Хочу запитати у Вас, що ж таке ліс?
-
Для чого ліс потрібний?
- Що росте в лісі та хто там живе?
-
Щоб все це дізнатися пропоную переглянути мультфільм «Що таке ліс».
-
Сподобався мультфільм?
- Як Ви гадаєте, що станеться, якщо зникнуть ліси?
-
Так, як ми будемо подорожувати в лісі, пропоную згадати правила поводження
в лісі.
- В моєму лісі красиво та затишно. Мені дуже хочеться познайомити Вас із моїми друзями, які допомагають берегти та охороняти ліс від шкідників.
-
Пропоную переглянути мультфільм та дізнатися, що ж це за охоронці лісу.
-
Бачу Ви втомилися по лісу мандрувати, пропоную відпочити та послухати
пісеньку «Щебетала пташечка».
-
А на згадку про цікаву подорож, хочу щоб Ви зробили пташечку та сфотографувалися
з нею.
- До нових зустрічей! Веселого та гарного Вам дня! Пам’ятайте, що треба берегти природу.
Ми про них все дізнаватись будем!
Зелена аптека, зелена аптека,
Від тебе і мене вона не далеко.
Зелена аптека – це трави та квіти,
Що в кошик збирають дорослі і діти.
Зелена аптека, що бачиш навкруг,
Це наш помічник і хороший наш друг!
- Привіт, малята!
-
Пропоную трішечки помандрувати та про цілющі рослини багато цікавого
взнати.
-
Цікавий був мультфільм?
-
Що корисного Ви дізналися?
-
Що було б, якби зникли всі рослини?
- А зараз, запрошую Вас в "Лісову аптеку" завітати.
-
Деякі рослини бувають отруйні. Ви про них теж повинні знати.
-
Які Ви можете назвати отруйні рослини?
- Що треба робити коли побачили незнайому рослину?
-
Є рослина в нас одна, дуже корисна і чарівна.
-
Пісеньку послухайте про неї.
- А на згадку про подорож до «Зеленої аптеки» пропоную намалювати цілющу кульбабку.
- Будемо чекати на Ваші гарні роботи. Дякуємо Вам!
- До побачення! Гарного Вам дня!
- Я бачу, що Ви полюбляєте природу.
- Зараз Ви переглянете відео, поспостерігаєте за мною та дізнаєтеся багато цікавинок. Гарного перегляду.-
Чи цікавим було для Вас відео?
-
Що Ви дізналися нового про равлика?
-
Що було б, якби равлики вміли розмовляти?
- Мені час з Вами прощатися, а ще я хочу на згадку про Вас отримати маленький подарунок. А що це за подарунок Ви дізнаєтеся коли перейдете на сторінку "Дитина у світі культури" (потрібно перейти до ЧАСТИНИ 2).
- Яка в равлика голова?
- А шия?
- Що є на голові у равлика?
- Що носить равлик на собі?
- Навіщо равлику домівка?
- Як пересувається равлик?
- Чи вміє літати? Чому?
ДВА – кульбабка біля ніжки,
ТРИ – кульбабка без жука,
Ще ЧОТИРИ – з-під листка,
П’ЯТЬ – пушинки розлетілись.
Далі – пальчики скінчились.
З яких частин складається ця рослина? Покажіть, де у неї листочки, стебло, квітка, корінці.
Якого кольору листя і стебло? Квітка?
Скажіть, на що схожа квітка?
- Тож, які птахи сьогодні до Вас прилітали на гостини?
24. 04. 2020
Дорогі батьки, пропонуємо Вам екологічну казку " Маша та Ведмідь". Ваші дітки закріплять правила поведінки в лісі.
- Про кого в ній розповідається?
- За що любили ліс ?
- Чому розгнівалися Михайло Потапич та Мар'я Потапівна?
- Як ведмеді провчили Машу?
- Чи зрозуміла Маша як себе поводити в лісі?
21.04.2020
Немає коментарів:
Дописати коментар